fbpx
Valikko Sulje

Panosta oman hyvinvoinnin edistämiseen ja voimaannu!

Tervetuloa TerveysIdea-blogin ja oman hyvinvoinnin edistämisen vinkkien pariin! Kirjoitan täällä niistä arjen asioista, joihin panostamalla voit tuoda elämääsi lisää elinvoimaa eri terveyden ja hyvinvoinnin alueilla. Nostan esiin aiheita ja näkökulmia, jotka auttavat sinua toteuttamaan mahdollisimman rikasta ja menestyksekästä elämää. 

Oman hyvinvoinnin edistäminen

Oletko miettinyt, mitkä ovat niitä asioita, jotka lisäävät energisyyttä ja elämisen tasapainoa arjessa? Mielestäni hyvinvointi on hyvää oloa, terveyttä sekä kykyä kehittyä elämässä. Tällöin elät omien arvojesi mukaan ja voit kokea itsesi vahvaksi oman elämäsi toimijaksi. Toivottavasti siis voimaannut kirjoitusten ja koko verkkokauppasivuston parissa!

Kannustan sinua löytämään sisäisen voimasi!

Toivon, että pystyn muistuttamaan sinua tänä keväänä kyvykkyydestä ja vahvuudesta arjen haasteiden keskellä. Mielestäni kyse on ennemminkin toiveikkaasta ja mahdollisimman positiivisesta asenteesta ja olotilan ruokkimisesta, kuin pelkistä faktoista. Hyvällä fiiliksellä selviää monesti myös haasteellisemmistakin ajoista. Toisinaan ikävistä asioista löytyy lopulta jopa jotain hyvällä tavalla opettavaista tulevaisuuteen. Ainakin sinulla on mahdollisuus oppia, mistä sinun hyvinvointisi haasteellisina aikoina rakentuu.

Hyvinvointi on hyvää oloa, terveyttä ja kykyä kehittyä elämässä.

Voimaantuminen on sitoutumista hyvinvoinnin edistämiseen

Voimaantuminen oman terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen lähtee siitä, että opit huomaamaan, mitkä asiat saavat sinut voimaan paremmin. Voimaantuminen rakentuu myös siitä, että uskot ansaitsevasi paremman olon ja terveyden. Kirjoitan asioista, jotka auttavat sinua tällä matkalla. Toivonkin TerveysIdean sivujen huokuvan sinulle sellaista hyvän olon henkeä, jonka voit ottaa osaksi matkaasi.

Voimaantuessa määrität itse päämääräsi

Voimaantuminen on aina hyvin henkilökohtainen prosessi. Sen lähtökohtana on oma halusi ja kykysi asettaa itsellesi omat päämäärät. Aivan ensimmäiseksi sinun onkin hyvä käyttää aikaa oman hyvinvointisi osa-alueiden pohtimiseen. Voit miettiä millaisista konkreettisista asioista hyvinvointisi rakentuu. Voit aloittaa vaikkapa seuraavilla yksinkertaisilla kysymyksillä.

Onko ravintoaineiden saanti ruokavaliosta kunnossa?

Millaista ravintoa syöt ja olisiko siinä parannettavaa? Tällä hetkellä monen perheellisen etätyöläisen monipuolisen ruokavalion koostaminen on haasteellista. Kun päiväkodin, koulujen ja työpaikkojen ruokailumahdollisuudet on suljettu pois, eivätkä ravintolatkaan ole auki, tehdään ruoka itse kaikille aterioille. Saatko siis ruoasta riittävän määrän esimerkiksi omega 3-rasvahappoja ja D-vitamiinia? Ovatko keväiset rautavarastosi täynnä vai voisiko rautalisän ottaminen olla hyödyllistä? Entäpä C-vitamiini, B-vitamiini tai sinkki, voisiko niiden ottaminen ravintolisänä olla paikallaan? Magnesium edistää monia toimintoja elimistössä lihasten toiminnan tukemisesta hermoston toimintaan. Onko magnesiumin saantisi riittävää?

Olisivatko ravintolisät ruokavalion ohessa ajankohtaisia?

Miten edistät lihasten ja nivelten terveyttä?

Tarvitsisitko tällä hetkellä lisää lihasten ja nivelten terveyttä ylläpitävää liikettä? Pystytkö liikkumaan niin paljon kuin haluaisit? Luultavasti et tänä keväänä. Edelleen voit liikkua luonnossa, treenata ja venytellä kotona. Saatat kuitenkin tuntea, että haluat panostaa lihasten ja nivelten terveyteen enemmän. Löydät TerveysIdea-verkkokaupan puolelta ravintolisiä lihasten ja nivelten hyvinvoinnin tukemiseen. Löydät TerveysIdeasta esimerkiksi laadukkaita magnesium-tuotteita ja erityisen hyvänmakuisen MSM+C-vitamiinivalmisteen. Myös kollageeni ja kurkumiini nivelten hyvinvoinnin tueksi kuuluvat valikoimiin.

Hyvä uni

Saatko nukuttua riittävästi ja onko unesi laadukasta? Vai voisiko paremminkin olla? Aivan ensimmäiseksi  sinun on hyvä kiinnittää huomiota hyvään unihygieniaan. Se tarkoittaa sitä, että pidät yllä säännöllistä rytmiä ja rutiineja nukkumaan mennessä. Se on tietoista rauhoittumista hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa. Poista mahdollisimman paljon virikkeitä ympäristöstäsi. Vältä myös ruoansulatukselle raskasta ravintoa ja piristäviä juomia. Makuuhuone on hyvä tuulettaa illalla ja huolehtia myös sopivan viileästä lämpötilasta. Rentouttavista harjoituksista tai vaikkapa luonnon äänistä on monesti apua unta odotellessa.

Ravintolisät nukahtamisen ja rentoutumisen tueksi

Tuntuuko, että olet jo toteuttanut kaiken edellä mainitun? Ja silti odottelet unta iltaisin? Tällöin voit ehkäpä ottaa avuksi melatoniinivalmisteen. Älä unohda magnesiumin lihaksia rentouttavaa vaikutusta tässäkään kohtaa. Löydät verkkokaupan puolelta myös ashwagandhauutteen. Sen on kliinisissä tutkimuksissa havaittu lievittävän stressiä sekä lisäävän henkistä ja fyysistä jaksamista.

Hyvinvointi on hyvää oloa, terveyttä ja kykyä kehittyä elämässä.

Henkinen hyvinvointi

Kirjoitan tässä vielä yhdestä, omasta mielestäni erityisen tärkeästä hyvinvoinnin osa-alueesta. Se vaikuttaa mielestäni terveyden ja hyvinvoinnin kokemiseen paljon. Tärkeää on nimittäin myös se, että koet henkistä hyvinvointia elämässäsi. Se mahdollistaa lopulta paljon muillakin elämän osa-alueilla. Käytännössä voit miettiä, koetko olevasi yhteydessä omiin ajatuksiisi ja tunteisiisi? Koetko, että elämässäsi on jotain itseäsi suurempaa? Jotain sellaista, joka antaa sinulle rauhaa, hyvää oloa ja iloa. Jotain, joka on pyhää ja suurempaa kuin sinä? Suosittelen sinua vaalimaan tätä osaa elämästäsi huolella. Ehkäpä se on helpompaa silloin, kun voit muillakin terveyden ja hyvinvoinnin osa-alueilla hyvin.

Muodosta uusia hyvinvointirutiineja!

Olet nyt saanut ideoita voimaantumiseesi arjessa. Tuntiessasi, että hyötyisit ravintolisien käytöstä, klikkaa itsesi TerveysIdea-verkkokaupan puolelle! Olemme valinneet kauppaan myyntiin vain ne tuotteet, joita pidämme toimivina ja hyödyllisinä sinulle. Tuotteet ovat puhtaita. Ne ovat kotimaisia. Ja ennen kaikkea, voit ottaa niiden käytön helposti osaksi oman terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitämistä – ja hyvinvointirutiineja!

Aurinkoa päivääsi!

0